Berceni de Poveste

Povesti din Berceni

joi

29

septembrie 2016

0

COMENTARII

Cartierul Berceni fațã-n fațã cu alerta civicã

Scris de , in categoriaJurnal de Berceni

Du povestea mai departe...

Om fi noi atasați de cartierul Berceni, dar asta nu înseamnã cã nu vedem, în drumurile zilnice, cã lucrurile nu sunt tocmai roz. De la gropi, gunoaie, semne de circulatie lipsã, stâlpi de iluminat nefuncţionali, locuri de joacã deteriorate, masini abandonate pe trotuar, pânã la ambuteiaje, scandalagii sau grupuri de bãieţi fiorosi care îsi urlã agresiv misoginia în faţa trecãtoarelor, cam acestea sunt realitãţile vieţii în comunitatea bercenarilor.

Cu toate acestea, desi încã de la sfârsitul anului 2015 a apãrut aplicaţia de mobil gratuitã Civic Alert*, care oferã cetãţenilor o posibilitate modernã de sesizare si raportare a problemelor de ordin civic cu care se confruntã în spaţiul public, harta alertelor ne înfãţiseazã un Berceni linistit, fãrã prea multe probleme.

 

alerte-civic-colaj

Ce se întâmplã? De ce nu reclamã bercenarii problemele din cartierul lor? 

1.Pentru cã nu le pasã? Imposibil.

2.Pentru cã nu au auzit de aplicaţia Civic Alert? Atunci haideţi sã vedem împreunã unde gãsim aplicaţia si cum funcţioneazã, pentru a putea transmite sesizãri, plângeri, petiţii sau iniţiative chiar celor în mãsurã sã rezolve problemele, în funcţie de natura lor. 

  • Aplicatia o puteti descarca pe telefonul mobil de aici:

Civic Alert (iTunes download)

Civic Alert (Google Play)

  • Cum folosim aplicaţia?

Când vreţi sã faceţi o sesizare, intraţi în aplicaţie, fotografiaţi problema, localizaţi-o pe hartã si descrieţi-o în câteva cuvinte, apoi trimiteţi sesizarea.

  • Concret, ce anume face aplicaţia?

CivicAlert se angajeazã sã preia sesizãrile cetãţenilor si sã facã toate demersurile birocratice implicate pentru a aduce în atenţia autoritãţilor problema respectivã, pentru a furniza detalii suplimentare si a urmãri evoluţia pânã la rezolvarea ei.

Prin intermediul aplicației oricine poate sesiza o problemă din cartier, oras sau ţarã, în trei pași simpli:

  1. fotografiază problema respectivă
  2. permite telefonului geo-localizarea automată pentru a înregistra adresa (sau completează adresa manual)
  3. alege categoria în care se încadrează problema semnalată și alerta este gata de a fi trimisă

Orice alertă inițiată în acest fel (indiferent dacă este vorba de o plângere, sesizare, petiție sau inițiativă) va ajunge în cel mai scurt timp direct la administrația publică desemnată cu reglementarea problemelor de această natură (cum ar fi: Urbanism, ADPP, Transporturi, Poliția Locală etc.), totodată urmărind și afișând stadiile parcurse pentru rezolvarea acesteia.

Dupa ce este încãrcatã în aplicaţie, sesizarea ajunge în call center-ul Civic Alert. Aici este analizat conţinutul care trebuie sã fie decent, sã aibã sens si sã fie complet. In cazul în care lipsesc informaţii, se vor trimite întrebãri lãmuritoare persoanei care a raportat problema. Dupa ce toate informaţiile sunt complete, alerta e introdusã într-un format cerut de autoritatea vizatã si trimis prin email, curier sau personal.

Utilizatorul aplicației primește email atunci când sesizarea sa este trimisă către autorități, poate afla online statusul sesizării sale și este înștiințat atunci când autoritățile trimit un răspuns.

  • Ce fel de probleme urbane puteţi sesiza?

Strãzi inundate, capace de canalizare lipsã, canalizãri revãrsate, hidranţi deterioraţi, spaţii verzi neîngrijite, alei murdare, animale fãrã lesã, alei de parc blocate, agenti comerciali neautorizaţi, probleme cu transportul în comun, cazuri de fumat în spaţii interzise, cazuri de vandalism, semne de circulaţie deteriorate sau lipsã, comportament neadecvat în cazul angajaţilor din serviciul public, construcţii ilegale, periculoase sau nesecurizate, blocaje rutiere, semafoare defecte, vehicule abandonate, animale pierdute sau gãsite, câini agresivi, copaci prabusiţi si altele.

 

3.Pentru cã nu au incredere cã aplicaţia Civic Alert va rezolva ceva? Haideţi sã vedem argumentele pro si contra în acest caz. 

 

pro si contra aplicatia Civic Alert

 

Ca sã înţeleg mai bine cum funcţioneazã aplicaţia Civic Alert, astãzi am raportat o alertã referitoare la semnul de circulaţie „Trecere de pietoni” de la intersecţia soselei Olteniţa cu strada Tulnici. Semnul cu pricina a fost smuls cumva din asfalt (probabil de un automobil sau chiar de motanul negru despre care glumeam sãptãmâna trecuta cã dãrâmã semne de circulaţie în cartier) acum 10 zile. O vreme a stat asa, înclinat, apoi cineva i-a scurtat agonia si l-a scos complet din asfalt, mutându-l niţel mai încolo. Astãzi zace pe trotuar, n-as putea spune cã încurcã lumea, dar e totusi un semn de circulaţie al carui rol este sã atenţioneze soferii cã acolo este o trecere de pietoni. Adicã e un semn destul de important, zic eu, desi nu am permis de conducere, dar sunt pieton cu acte-n regula si îmi place sã stiu ca traversez prin locuri marcate corespunzãtor.

captura%cc%86-de-ecran-din-2016-09-29-la-15-02-37

Asa cã am instalat aplicatia, mi-am facut cont de utilizator, am încãrcat fotografia cu semnul de circulaţie buclucas, am localizat problema si am descris în câteva cuvinte situaţia. Totul a durat mai puţin de cinci minute. Dupa cum vedeti, alerta mea are deocamdatã status Trimis, adicã acum cineva din call-center-ul asociaţiei analizeazã sesizarea mea si, dacã are nelamuriri, îmi va trimite un mail în care va solicita clarificãri. Având în vedere cã cei de la Civic Alert se ocupã de prezentarea sesizãrii în formatul cerut de ADP, n-a mai fost cazul sã pierd timp pentru a afla la ce adresa si cum trebuie semnalatã problema pe calea obisnuitã. In ce priveste rezolvarea sesizãrii, vã voi ţine la curent. Oricum, cu cât vor fi mai multe sesizari pe acest subiect, chestiune valabilã pentru orice alta problemã apãrutã în cartier sau oras, cu atât vor creste sansele de rezolvare.

Asa cã, ce ziceţi, dragi bercenari? Facem ordine în cartier cu telefonul mobil?

 

*Civic Alert nu are culoare politică și nu este afiliată niciunei instituții publice. Este o inițiativă civică bazată pe tehnologie și crowdsourcing, apărută din dorință de a trăi într-un spațiu mai civilizat.

Du povestea mai departe...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.