Mesajul strategiei culturale a Sectorului 4 : „Artistii sa mearga pe banalitate, sa vina sa prezinte bucuria”
Scris de Marilena, in categoriaJurnal de Berceni
Centrul European Cultural si de Tineret pentru UNESCO „Nicolae Balcescu” a elaborat, alaturi de Primaria Sectorului 4, documentul care promite readucerea artei in atentia publicului din Sectorul 4 si nu numai: strategia culturala a Sectorului 4.
Bazata pe patru piloni strategici- accesul la activitațile culturale și echilibrarea tuturor participanților din sector la sistemul cultural al sectorului, transformarea paradigmelor de gândire în ceea ce privește antreprernoriatul creativ, Sectorul 4 conexiune culturală, precum si creșterea capacității și sustenabilitatea sectorului cultural- strategia identifica, printre primele obiective, reabilitarea spatiilor in care functioneaza majoritatea institutiilor culturale din sector.
Astfel, sala de spectacole a Centrului Cultural isi va schimba statutul in Teatrul Nicolae Balcescu, functionand pentru inceput la o capacitate de 80 de locuri, cu potential de marire a acesteia. Reabilitarea cinematografelor din sector isi are un loc printre propunerile strategiei, alaturi de sprijinirea atelierelor de artisti, de creatie, a studiourilor de inregistrari si a altor spatii de productie culturala. Deasemenea, C.E.C.T.U.N.B. vrea sa aduca filmul romanesc in atentia publicului, printr-o serie de proiectii urmate de workshop-uri.
Datorita numarului mare de monumente existente in Sectorul 4, strategia sustine realizarea unui plan de cooperare cu Ministerul Culturii, in vederea dezvoltarii amplului potential turistic oferit de cladiri istorice precum Uzina Electrica Filaret, Crematoriul „Cenusa”, Observatorul Astronomic Bosianu.
In linii mari, se poate spune ca noua strategie culturala prezentata de C.E.C.T.U.N.B. tinteste spre o implicare activa a tineretului, spre organizarea evenimentelor de mici dimensiuni in cartiere, si spre o buna accesibilitate la actul cultural si, nu in ultimul rand, spre manifestarea artistica a fiintei umane. Mesajul pe care strategia culturala a Sectorului 4 il transmite artistilor, pentru a putea usura accesul catre un public cat mai larg, este „sa mearga pe banalitate- definita de noi prin simplitate- si sa vina sa prezinte bucuria.”