Berceni de Poveste

Povesti din Berceni

vineri

28

iunie 2019

0

COMENTARII

Cum va deveni Berceni cel mai nou HUB de afaceri din București

Scris de , in categoriaPovești din jurul Berceniului

Berceni
Du povestea mai departe...

Știrea asta nu-i chiar despre buricul Berceniului, ci despre ”zona Berceni”, adică, așa, cum o apuci pe Șoseaua Berceni și mergi spre marginea orașului, și nu te mai oprești 🙂 . Ca să clarific un pic, știrea asta-i despre zona de Sud a Bucureștiului, adică Berceni – IMGB, care, după cum se laudă primaria într-un comunicat, va deveni ”cel mai nou HUB de afaceri” din București. Carevasăzică, metamorfoza zonei de sud va lua prin surprindere până și Pipera cu tot cu corporatiștii ei, care vor da năvală ca să cucerească și sudul, fix ca-n Urzeala Tronurilor.

Cum se va întâmpla o asemenea minune?

Păi cică obstacolul cel mai mare în calea dezvoltării multilaterale a fost depășit odată cu obținerea de către primăria de sector a acceptului Consiliului General București ”pentru exproprierea terenurilor prorietate privată în vederea continuării procesului de modernizare, lărgire și reamenajare a spațiului dintre stația de metrou Apărătorii Patriei și Centura Capitalei.” În opinia primariei sectorului 4 asta este înseamnă că zona amintită are șanse să devină nu doar una decentă, de nivel european, ”ci va reprezenta imboldul pe care investitorii îl așteaptă pentru a-și stabili sedii și puncte de lucru în Sectorul 4, transformând zona într-un adevărat HUB de afaceri.”

Din comunicat:

”Pe scurt, exproprierile avizate ieri de Consiliul General al Muncipiului București vor afecta, în total, aproape 20.000 de metri pătrați de teren, al cărui cost de 5,87 de milioane de lei va fi suportat integral din bugetul local al Sectorului 4.

Este vorba despre terenuri libere și construcții (platforme betonate, chioșcuri, etc) care vor „găzdui” spații necesare pentru continuarea proiectului de lărgire a Șoselei Berceni de la o bandă la două benzi pe fiecare sens de circulație, pentru a asigura funcționalitatea noii stații de metrou pe care Primăria Sectorului 4 o amenajează pe Șoseaua Berceni, la 700 de metri de Șoseaua de Centură, precum și pentru a asigura culoarul de acces în girația suspendată pe care Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o are în lucru în intersecția dintre Șoseaua Berceni și Șoseaua de Centură.

Modernizarea Șoselei Berceni nu înseamnă doar lărgirea arterei de cirulație, ci și lucrări neapărat necesare, ce nu au fost efectuate niciodată în această zonă. Discutăm despre înlocuirea întregului sistem de canalizare, de montarea unei stații de captare a apei, despre mutarea tuturor utilităților în subteran, despre amenajarea de parcări de tip park&ride și de parcări pentru biciclete și trotinete la fiecare stație de metrou, despre trotuare late, despre spații verzi mai multe și amenajate așa cum trebuie și nu în ultimul rând, despre extinderea rețelei de iluminat public cu soluții de iluminat de tip led, până la Șoseaua de Centură.

Odată cu construirea noii stații de metrou, urmare a expropierilor ce urmează a fi făcute, Primăria Sectorului 4 va construi și un pasaj subteran care va face transferul pietonilor de la parcarea park&ride și noua stație de metrou ce se va afla la doar 700 de metri de Șoseaua de Centură, ceea ce înseamnă că un număr însemnat de mașini nu vor mai intra în sector.

Totodată, o parte importantă din terenurile ce vor fi expropriate vor asigura culoarul de acces pe care șoferii ce vor dori să iasă din sector către Jilava o vor folosi pentru a intra în girația suspendată pe care Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o are în lucru în intesecția dintre Șoseaua Berceni și Șoseaua de Centură.

Lucrările ce revin în sarcina Primăriei Sectorului 4 vor fi finalizate în trimestrul IV al anului curent, urmând ca proiectul integral să fie implementat până cel tarziu în anul 2022.”

Du povestea mai departe...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.