Povestea străzii Frigului
Scris de Marilena, in categoriaPovești din Filaret, Povești din vremuri vechi, Povestile strazilor din Berceni
Una din străzile bucureștene cu o denumire mai neobișnuită este strada Frigului, dispusă paralel cu o secțiune a străzii Lânăriei, de lângă Parcul Carol. Mai tânără decât surata ei cu nume călduros, strada Frigului și-a început povestea în al doilea deceniu al secolului XX (în jurul anului 1912), odată cu construirea unor depozite ale Societății Anonime Frigul, pe Calea Șerban Vodă 186-188.
Societatea se ocupa cu procurarea și utilizarea frigului artificial sub o multitudine de forme:
Fabrica de gheață se afla într-o companie selectă, lângă ea funcționând Depoul de tramvaie STB Șerban Vodă, iar alături, Uzina Electrica Filaret, care se și vede în planul secund din această imagine publicata în revista Arhitectura din 1924. Prin fața antrepozitelor trecea linia de cale ferata spre prima gară a Bucureștiului, Gara Filaret.
Denumirea străzii Frigului s-a statornicit însă după al doilea război mondial, până atunci noua arteră fiind menționată în hărțile vremii ori ca Intrarea Lânăriei, în 1922, ori ca Fundătura General Candiano Popescu, în 1938.
În 1948, Frigul a devenit Antrefrig, prin naționalizare, iar în 2007 depozitele au fost demolate.
23 de ani de cand locuiesc pe strada Frigului, acum am un raspuns cand o sa mai rada cineva de cum se numeste strada mea:)))