Planul Municipiului București cu liniile de tramvai din 1931
Scris de Marilena, in categoriaHărți și planuri ale Bucureștiului, Povești din vremuri vechi
Societatea Comunală a Tramvaielor București a publicat în anul 1931 o Dare de seamă asupra activității din anul precedent, din care am extras Planul Municipiului București cu liniile de tramvai din 1931.
Printre realizările societății înființate în anul 1909 se numără și finalizarea „legăturii între liniile de tramvai de pe calea Șerban-Vodă, între str. Lânăriei și Cuțitul-de-Argint, în lungime de 939, 745 metri cale dublă” și a „remizelor de vagoane de la depozitul Șerban-Vodă, liniile de garaj necesare și racordările cu calea curentă” și sporirea parcului de vagoane cu încă 84 de bucăți. Cu toate îmbunătățirile aduse de STB serviciilor de transport, din darea de seamă reiese că mulți călători preferau autobuzele pe care societatea nu le avea încă în concesiune, și care îi făceau „concurență intensă, încălcând chiar traseurile tramvaielor”.
STB avea să obțină exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie și autobuze în anul 1936, însă nu fără câteva belele despre care am povestit mai pe larg aici:
Debandada autobuzelor din vechiul Berceni
Deasemenea, despre tramvaiele Bucureștiului puteți citi aici:
D-ale tramvaielor bucureștene de altădată
Planul Municipiului București cu liniile de tramvai este destul de darnic în informații, acesta prezentându-ne și suprafețele clădite, locurile virane, edificiile publice principale și cimitirele orașului. Pe Șoseaua Olteniței, de exemplu, nu exista linie de tramvai. Cel care s-a luptat pentru realizarea acesteia a fost nimeni altul decât… Tudor Arghezi, erijat în delegatul mahalalei Mărțișor.